
Click2Claim
28.10.2021Měli jste problém s letem? Click2claim je tu pro vás. Máte dotazy týkající se letu? Click2Claim zodpoví Vaše otázky.
Claim Cloud - společnost Sky Cloud s.r.o má sídlo v ČR
- rychle, jednodušše a bez námahy
- úspěšnost 95%
- platíte jen v případě úspěchu
- zkušený právní zástupce
- veškeré informace o letech
- podání žádosti trvá jen pár minut
Nejkomplexnější služby na trhu - kromě zaměření na získání náhrad za nekorektně proběhlé lety, jako je zpoždění letu, zrušení letu, zmeškání návazného letu, snížení přepravní třídy či odmítnutí nástupu na palubu letadla, poskytuje i další služby v oblasti letenek.
NÁROK NA KOMPENZACI
Setkáváme se u klientů s otázkou, zda je možné kompenzaci za nepravidelnost v letecké dopravě nebo náhradu nákladů nárokovat jak u Click2Claim (tedy na leteckém dopravci) a zároveň u pojišťovny. V dnešní době je už skoro samozřejmostí mít před odjezdem sjednané cestovní pojištění, ve kterém může být zahrnuto i pojištění na zrušený nebo zpožděný let. Je tedy možné nárokovat náhradu za nepravidelnost u leteckého dopravce a zároveň u pojišťovny? Současně NELZE nárokovat kompenzaci za zpožděný či zrušený let u leteckého dopravce a u pojišťovny. Pokud byste tak učinili, jednalo by se o pojistný podvod.
Výše plnění u leteckého dopravce vs. pojišťovny
U nároků na kompenzaci v rámci Nařízení (ES) č. 261/2004 jsou dány jasné podmínky. Pokud se jedná o nepravidelnost letecké dopravy, která nebyla způsobena mimořádnou okolností (špatným počasím, omezením ze strany řízení letového provozu,.. neboli tzv. "vyšší mocí") jsou výše kompenzací fixně určeny podle letové vzdálenosti. U letů do 1500 km je kompenzace stanovena na 250 EUR, u letů v rozmezí od 1501 km do 3500 km je výše kompenzace 400 EUR a kompenzace 600 EUR je stanovena u dálkových letů nad 3501 km. Vícenáklady vzniklé v souvislosti s nepravidelností, například za ubytování, jídlo či taxi, je letecký dopravce povinen klientovi proplatit v plné výši, zatímco u pojišťovny je tomu jinak.
Každá pojišťovna nabízí různé možnosti cestovního pojištění, je možné se připojistit i na zpoždění či zrušení letu. Pojišťovna má ale vždy nastavený časový limit zpoždění, od kterého lze čerpat pojistné plnění a je nutné zde říci, že každá pojišťovna má své vlastní nastavení cestovního pojištění, které je limitováno časem zpoždění, výší odškodnění za čas strávený na letišti, ale i druhem leteckého spoje. Výhodou cestovního pojištění je, že cestující má nárok na výplatu pojistného i v případě, kdy letecký dopravce nenese podle Nařízení (ES) č. 261/2004 zodpovědnost, tedy, když zpoždění zapříčinila mimořádná okolnost. Veškeré podmínky a výši plnění naleznete ve všeobecných podmínkách produktu daného pojištění té které pojišťovny.
Samotná volba, zda zažádat o kompenzaci či pojistné plnění, závisí na posouzení jednotlivého případu. Přesně v této situaci jsou naši odborníci připraveni Vám pomoci.
NEZAPOMEŇTE!
Click2Claim Vám zdarma ověří nárok na kompenzaci až 600 EUR/osoba.
Otázky, které Vás také zajímají, např.:
OBSAH ZAVAZADEL
Jste milovníci tabáku a nevíte, zda si můžete vzít s sebou na palubu zapalovač či sirky? Nebo letíte na víkend pouze s příručním zavazadlem a potřebujete si s sebou sbalit kosmetické přípravky? V této aktualitě se také „podíváme na zoubek“ předmětům, které si s sebou můžete bez problému vzít na palubu, a které předměty je třeba uložit do odbavených zavazadel.
Zakázané předměty v příručním i odbaveném zavazadle:
Jak jistě každý z vás ví, zcela vyloučeny z přepravy jsou předměty jako zbraně, munice, výbušniny, nože, hořlaviny a další nebezpečné předměty.
Příruční zavazadla:
Ostré předměty do příručního zavadla nepatří. Povoleny jsou však nůžky a pilníky, jejichž ostří nepřekročí více než 6 cm, rovněž si s sebou na palubu můžete vzít jednorázový holící strojek opatřený plastovou krytkou. Povolena je také krabička sirek či jeden zapalovač na osobu.
Jaké tekutiny či drogerii je možné si vzít s sebou na palubu?
Na každém letišti v EU je omezené množství přepravovaných tekutin, aerosolů či gelů v kabinových zavazadlech. Toto omezení platí pro všechny cestující, kteří odlétají z některého letiště z EU nebo přestupují na návazný let na letišti v EU. Omezení se tedy týká přepravy tekutin v kabinovém zavazadle, kdy maximální objem jednoho balení může dosahovat 100 mililitrů. Jednotlivá balení musí být uložena v průhledném uzavíratelném plastovém pytlíku, Maximální objem tohoto pytlíku je 1 litr a rozměry 20x20 cm. Je dobré mít na paměti to, že vždy rozhoduje psaný objem lavičky, nikoli ten skutečný. Do tekutin se řadí mimo jiné například zubní pasty, make-up, odličovací či opalovací přípravky, ale také gelové, tuhé deodoranty nebo aerosolový deodorant. Omezení 100 ml se nevztahuje na tekutiny zakoupené v bezcelní zóně.
Kde přepravovat cokoli co obsahuje baterii?
Lithiové baterie, klasické akumulátory určené pro napájení mobilních telefonů, tabletů, notebooku či fotoaparátů nebo power banky je možné převážet pouze v příručním zavazadle.
Je možné mít vlastní jídlo na palubě?
V rámci evropských letišť není problém s přepravou potravin. Pokud se ale chystáte do Spojených států amerických, měli byste být na pozoru. Do Spojených států amerických je přísný zákaz dovozu ovoce a zeleniny, semen nebo výrobků živočišného původu.
Před cestou tedy doporučujeme zjistit si informace o dovážených potravinách či předmětech na oficiálních stránkách každé země.
ZIMNÍ ÚDRŽBA LETADEL
Zimní období zaklepalo na dveře a s ním přichází i strašák v podobě namrzlých oken u aut a ranního škrábání. Jak je to ale s námrazou u dopravních letadel? Zde bohužel škrabka nestačí! Pokud teplota klesne pod 3 stupně Celsia, je potřeba, aby se dala do pozoru speciální letištní technika sloužící k odmrazení letadel. Jinovatka, námraza, sníh nebo led jsou pro letadlo a pak samotný let dost nebezpečné. Dokážou totiž ovlivnit aerodynamické vlastnosti letadla a ohrozit tak bezpečnost letu. Námrazu na letadlech neovlivňuje pouze teplota vzduchu, ale i faktory jako jsou vlhkost a hustota vzduchu.
Existují dvě odmrazovací techniky
Odmrazování zahrnuje dvě odmrazovací techniky - tzv. de-icyng a anti-icying. De-icyng má za úkol z letadla odstranit námrazu, sníh nebo led, zatímco anti-icyng je prevence před vznikem námrazy. U de-icyingu se používají kapaliny, které mají za úkol “rozpustit” námrazu, aby bylo letadlo schopné bezpečně provést let. Používá se k tomu kapalina na bázi glykolu ředěná vodou, která přesahuje teplotu 80 stupňů Celsia. Poté přichází na řadu anti-icyngová kapalina. Ta vytvoří na povrchu křídla film, který má za úkol zabránit další námraze. O odmrazování se stará speciální letištní technika, ze které stříká kapalina přímo na letadlo a provádí se na odmrazovací stojánce.
O tom, zda bude letadlo odmrazeno před startem, rozhoduje kapitán letadla. Problém však přichází tehdy, kdy letadlo sice včas opustí stojánku, nicméně čeká ve frontě na odmrazení. Odmrazovací proces jednoho letadla trvá zhruba 5-7 minut, proto když se vytvoří fronta na odmrazení, může to zapříčinit zpoždění letadla. Toto zpoždění může cestujícímu způsobit problém stihnout návazný spoj. Každé letiště má totiž stanovenou minimální dobu potřebnou na přestup mezi jednotlivými lety. Například nejnižší minimální čas stanovený na přestup je na letišti ve Vídni, kde je to pouze 25 minut. Tento čas je šibeniční i v případě, kdy letadlo přiletí včas, a pokud opravdu dojde k čekání na odmrazení, tak se čas na přestup ještě výrazně zkrátí a stihnout další spoj je zkrátka nemožné. Pokud tedy nemáte v příručním zavazadle sbalené sedmimílové boty! :-)
V případě, že se opravdu stane, že nestihnete přestoupit na další let z důvodu zpoždění, které vzniklo čekáním na odmrazení, je tato situace z hlediska nároku na kompenzaci posuzována individuálně. Pro ověření Vašeho případu kontaktujte Click2Claim.