
Reklamace letecké dopravy
1.8.2019Reklamace zavazadel.
Další aktualita bude věnována reklamaci Vašich zavazadel u leteckých společností, poskytneme Vám zde závazný postup pro případy reklamací týkající se letecké dopravy, a to zejména letů SmartWings (SW) a Travel Service (TVS). Postup je platný a účinný na veškeré letecké zájezdy od 22.2.2018 až do odvolání. Tato úprava souvisí především s uplatňováním Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 261/2004, podle kterého má dopravce povinnost aktivně a hlavně bezodkladně řešit problematické situace ve prospěch cestujícího, bez rozdílu, zda jde o přímého klienta nebo klienta přes CK.
TVS/SW žádá o přímou komunikaci klienta s dopravcem a to proto, že o reklamacích let. dopravy a zavazadel podle platných norem rozhodují a příp. nápravu (kompenzaci) zařizují aerolinie a nikoli cestovní kanceláře.
Hlavní kontaktní email SmartWings (Travel Service) pro reklamace je: customercare@travelservice.aero
Na základě rozhodnutí dopravce (SW+TVS) se reklamace pro účely jejich řešení rozdělují do 2 skupin:
1. REKLAMACE ZAVAZADEL (poškození, vykradení, ztráta, zpožděné doručení apod.)
1.1. V cestovní kanceláři by Vám měl být poskytnut soubor Word s názvem: VZOR-Odpověď-Reklamace_ZAVAZADLA_SW-TVS.
1.2. Měli byste obdržet také informace dopravce v příloze, soubory PDF s názvem: Baggage claim-leto_2018 a také Podmínky_reklamací_zavazadel-baggage-claim.
1.3. Jako klient uplatníte svou reklamaci a připojíte maximum možné dokumentace přes online formulář dopravce určený pro zavazadla: https://claim.travelservice.aero
1.4. Odpověď na reklamaci zavazadel a případnou kompenzaci obdržíte v zákonné lhůtě přímo od dopravce.
2. REKLAMACE VŠECH OSTATNÍCH SLUŽEB s let. přepravou spojených (zpoždění, odložení, zrušení či přesměrování letů, neposkytnutí předepsané péče či občerstvení apod.)
2.1. V cestovní kanceláři by Vám měly být poskytnuty instrukce uvedené v příloze, soubor Word s názvem: VZOR-Odpověď-Reklamace_sluzeb_na_letu_SW-TVS.docx.
2.2. Jako klient uplatníte svou reklamaci a připojíte maximum možné dokumentace přes online formulář dopravce určený pro služby: https://www.travelservice.aero/cs/contact_forms/passengers
2.3. Odpověď na reklamaci služeb letecké dopravy a případnou kompenzaci obdržíte v zákonné lhůtě přímo od dopravce.
V případech, kdy reklamujete v rámci zájezdu více věcí najednou, např. zpoždění letu + kategorii hotelu + stravování v hotelu + práci delegáta, atd., budete požádáni, abyste tu část reklamace, týkající se letecké dopravy, odeslali dopravci přes výše uvedené formuláře. Dopravce Vám na ni v zákonné lhůtě odpoví. Ostatní body Vaší reklamace, které se netýkají odešlete standardně do CK, kde o nich bude v zákonné lhůtě rozhodnuto.
Pokud jde o zájezdy, u kterých je přepravcem jiná aerolinka než TVS+SW, odkažte se prosím, vždy přímo na webové stránky odd. Customer Care daného dopravce. V případě letů, které operuje (pilotuje) jiná letecká společnosti než ta, u které jste si zakoupili letenky, platí podmínky letecké společnosti, u které jste letenky zakoupili. Namátkově uvádíme nejčastější:
- ČSA: https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/#current_ask-form-1
- Air France / KLM: https://www.airfrance.cz/vlb/ecrm/CZ/cs/local/core/engine/ecomplaint/InitComplaintAction.do
- flydubai: http://www.blueskytravel.cz/info/flydubai
- Turkish Airlines: https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/index.html
- Emirates: https://www.emirates.com/cz/czech/help/contact-emirates/fccm/feedback/complaint
- Qatar Airways: https://www.qatarairways.com/en-cz/contact-us.html
Pro úplnost v příloze najdete též informace o bezpečnostních podmínkách na letišti v Praze: